Pride and Prejudice

...... Skrivet: 2010-10-30 | Klockan: 19:28:25

Någon som har sett den här serien? Den är baserad på Jane Austen bok med samma namn. Den här serien spelades in 1995 och är helt underbar!

Läser just boken på engelska och den kan vara lite förvirrande (så många namn, alla kallas vid efternamn ex, Miss Bennet och då är det kanske inte så oförståligt om man blandar ihop dem) men om man ger den en chans är den faktiskt riktigt bra. Vad den handlar om? Pride and Prejudice - Stolthet och fördom.

Under skrivande stund tänkte jag faktiskt slänga mig på sängen och börja titta på den. Men då smög min mamma ljudlöst in på mitt rum och sa att hon hade Sex and The City 2 med sig hem. Vilken ska man se först?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback