Min bror

...... Skrivet: 2010-10-03 | Klockan: 22:28:58

Snabbredigerat om något! Fanns inte speciellt mycket att göra med bilderna, förutom att dra i kontrasterna och lägga på ett filter eller två.

Bilden ovan är förresten tagen idag på min lillebror. Han hade tröttnat på sin profilbild på facebook och bad mig att hjälpa honom ta en ny. I utbyte hjälpte han mig genom att stå modell till mitt miljöporträtt.

Tanken med miljöporträttet är egentligen att min klass ska ta bilder på äldre människor, som en mormor eller morfar eller vad man nu kan tänkas ha. Modellen ska vara inomhus, i sin "naturliga miljö" om vi säger så.

Dock har jag ingen äldre släkting som jag skulle kunna ta mig till speciellt snabbt, så det var tur att jag lyckades övertala min lärare att få ta en bild på ett av mina syskon istället! (Bilden ovan är alltså tänkt till en profilbild och är inte min läxa.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback