Lämna hunden hemma!

...... Skrivet: 2010-10-08 | Klockan: 17:41:34



Tidigare idag var jag inne på H&M för att leta efter en tjockare tröja/kofta. Där var som vanligt ganska mycket människor (då de har rea för tillfället) och jag gick omkring i min egna lilla värld.
Plötsligt ser jag hur en kvinna i kanske 30-40 års åldern lyfter upp en brons färgad tax i famnen och sedan börjar titta på klädställningen hon har framför sig.

Visserligen står det ingenstans i butiken att hundar inte är tillåtna att vara i butiken. Men är det bara jag som tycker att det är ganska dumt att göra det?

Det kan inte vara speciellt roligt för hunden att vara i butiken och kanske av rädsla eller nervositet börjar skälla, nafsa på möbler eller i värsta fall biter någon eller blir skadad själv?

Den som är hundrädd kan få en rejäl chock om de råkar stöta på en hund på ett ställe där man minst väntar sig det. Vem väntar sig att en hund ska komma gåendes mellan klädställningarna på damavdelningen inne på H&M?

Nej, gör hunden och dig själv en tjänst. Lämna hunden hemma när du ska shoppa!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback