Utseendefixerat samhälle.

...... Skrivet: 2010-05-06 | Klockan: 21:31:45
På jobb...


Jag -
Det blir 156,50kr tack!

Rebelltant -
Jo jag tackar gudarna.

Jag -
???

Rebelltant -
Tänk att du tog ditt förnuft till fånga och slutade dyrka djävulen!

Tidigare så har samma tant (dock väldigt sällan) handlat hos mig och varje gång har hon på ett eller annat sätt visat sitt ogillande mot mig (med ord som horunge, rebellunge med mera). Har haft några små aningar om att hon har syftat på mitt då färgade röda hår och nu fick jag det bekräftat!

Tänk att hela hennes uppfattning baserades på mitt utseende, mitt hår. Att vi människor är så snabba på att dömma varandra och skapa förutfattade meningar innan vi ens har hunnit växla en hälsningsfras.

Var istället öppensinnade och möt världen med ett leende! Du vet aldrig vilka människor du kommer att träffa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback