Koliktivtrafiken

...... Skrivet: 2010-02-25 | Klockan: 11:14:06



Är det bara jag som tycker att det är lustigt att koliktivtrafiken har fått så mycket kritik i media nu på sistonde? I flera dagar nu har vi kunnat läsa om politiker och företag som inte vill ta ansvar för förseningarna och inställda tåg, om människor som inte kommer iväg till skolan och arbeten och så vidare.

I Skåne har det varit såhär nästan hela vintern och då så nämdes det ingenting i vår massmedia. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit över en timme försent till skolan för att inte tåget kom och att ersättningsbussen för tåget var försenad. Men nu när snöovädert har nått vår kära huvudstad, då blir det världens kallabalik. Vi var ju minst lika oförberädda för snön som uppe i Stockholm. Kan det vara så att skåningarna tål lite mer än vad stockholmarna gör? 

Är det bara jag som tycker att det är lustigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback