Recension

...... Skrivet: 2010-12-29 | Klockan: 20:54:26

Handling: I det sena 1800-talets London finns en läkare vid namn Henry Jekyll (huvudpersonen) som har en teori. Hans teori är att av varje människa finns det två sidor - det goda och det onda.

Jekyll vill kunna separera de ifrån varandra för att kunna göra en människa helt god och har exprimenterat fram en vätska som ska göra det möjligt. När styrelsen vid sjukhuset vägrar ge honom en försöksperson ser han inget annat alternativ än att testa vätskan på sig själv.

Ur denna godhjärtade doktor träder ondskan fram i form av Mr Hyde. Vätskan visar sig vara beroendeframkallande och ju längre ner i missbruket Dr Jekyll hamnar desto större makt får Mr Hyde.



Jag tyckte
att handlingen var väldigt bra och vill gärna läsa boken som musikalen är baserad på. Sättet som skådespelarna hanterade kulisserna var supersnyggt och blev smidigt och lätt en del av föreställningen.
Skådespelarna var helt otroliga och gjorde mig grön av avund för att jag inte själv fick sola mig i rampljuset.

Det ända som jag kan se som negativt var att linjen mellan Jekyll och Hyde var väldigt tunn, då skådespelaren bara ändrade röstläget när han förvandlades. Det var ibland lite oklart om han var Jekyll eller Hyde. Trots det tror jag att han ändå gjorde sitt yttersta för att spela den här schizofrena huvudrollen.

Fyra av fem toast ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback