Det är inte lätt att åka tåg

...... Skrivet: 2010-08-09 | Klockan: 17:18:54

Kom hem för en liten stund sen. På tåget där jag satt fanns det lite roliga personer.

 

Äcklig gubbe; En lite äldre man som sitter och stirrar på mig och var nog högt troende att jag inte såg det. Senare så stoppade han upp halva handen i näsan och satt och tittade på det som han lyckades gräva fram innan han sköt iväg det. Usch.

Jag-kan-inte-sitta-still-person; Någon som uppenbarligen störde sig på att jag satt på andra sidan. Han satt och tryckte sig mot ryggstödet (alla som åker pågatåg vet om att ryggstöden är tunna och man kan känna om det sitter någon på andra sidan). Det kändes som om han gungade eller liknande då han kastade sig bak mot ryggstödet flera gånger.

Jag; Sitter och försöker avnjuta min chailatte, inte titta på näsgrävande gubbe och spänner mig för kung och fosterland för inte falla av stolen då personen bakom mig trodde att han satt i en gungstol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback