Vem orkar hålla fast i gammalt groll?

...... Skrivet: 2009-09-21 | Klockan: 20:44:01
Gammla bråk, hur kul är det att gå och vara sur för något som hände för ett par månader sen eller kanske mer?
Vad vinner du på att vara sur på en person i en längre tid?

Har egna erfarenheter där de som jag trodde var mina närmaste vände mig ryggen och är sura än idag, fast det kanske hände för år sedan. Det är sedan ganska kul att höra att dessa som vände mig ryggen, fortfarande snackar skit om mig. Detta har man då hört av gemensamma vänner och jag blir lika full i skratt varje gång jag hör det.
Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka en smula synd om dem. Att höra att jag fortfarande är det senaste skitsnacket kan ju inte tyda på annat än att dessa människor har inte så mycket för sig i sina liv.

Och det är ju lite synd, visst är det så?

Istället om man släpper all sådan gammal skit så kommer ju tillvaron bli mycket trevligare för alla. Man kanske till och med kan träffa personen man har snackat så illa om, för kommer du ens ihåg varför du snackar skit om den personen? Om ni var vänner innan skitsnacket så kan det ju kanske fungera. Men det behöver ju inte gå tillbaka till så som det var innan, det är kanske till och med omöjligt i ert fall, men ett försök skadar väl ingen?

Så ett tips är att släppa allt gammalt groll och gå vidare i livet.
Du kommer aldrig att utvecklas som människa om du håller fast i forntiden, tänk på det! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback