Drömjobb?

...... Skrivet: 2009-09-01 | Klockan: 20:21:33

Som barn vill man bli allt, vilket många fortfarande vill i "vuxen" ålder.
Vad ville ni jobba med som barn?

Själv ville jag ett tag bli läkare eller polis. Helst ridande polis, annars fick det vara. Ett tag ville jag också bli prinssesa, slippa arbeta och vara rik är väl inte helt fel? Dessutom hade man en massa betjänter och söta prinsar runt sig 24timmar om dygnet.


Nu förtiden så siktar jag inte lika högt. (Inga drömmar om prinsar som rider på vita springare som räddar mig "The princesse" ur tornet vaktat av den farliga draken). Ett tag var det bara att bli en superstar som gällde. Jag ville bli en av dem som stod på scen och hade det som leverbröd. 
Efter detta var det modell, följde slaviskt "Top Model" serien och posade i spegeln. Hade samtidigt lite för mycket ögon-make up och drömde om blondt barbie hår. Denna fas övergick inte helt, utan finns en aning kvar i mitt bakhuvud.
Att stå framför kameran alltså, inte barbie håret. Den tränger bara på ibland.

Idag vill jag bli fotograf, journalist, eller något annat som har med media att göra. Jag vill beröra människor, vare sig det är genom text eller bild. Har öven dagar då jag vill bli fotomodell eller musikalartist..

Men den som lever får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback