Forts på Ramlösadagen

...... Skrivet: 2009-09-06 | Klockan: 18:51:05

Ja, det var ju Ramlösadagen idag. 13.20 så kom jag fram till Ramlösa brunn där jag träffade Fröken Dror.
Jag fick en litan rundtur och sedan börjde det komma lite fler människor. Många hälsningar och kramar utdelades, det var ju så längsen man såg de flesta.

Innan vi började dansa så skulle vi dela ut häften med information (jag var med på många bilder, tjoho!!) till folkhavet som fanns där. Vi fick inte så många utdelade och om någon kom och frågade oss/mig vid vårt bord så var det om ansiktsmålning. Det stod ett litet bord bredvis oss där ansiktsmålningen skulle befinna sig. Men det var ingen där förrän efter 14.00(?) så de flesta som gick förbi antog att det var jag som höll i det. 

Fick svara cirka 75 gånger att det inte var vi/jag som höll i det och att jag inte visste när de som höll i det skulle komma.

Och nu, dansen. Vår grupp som från början bestod av fem personer (Vilket namnet Five Jive så fint avslöjar) men idag var vi bara tre. Vilket betydde omplaseringar och göra om en del steg i danserna. Men jag tyckte att det gick ganska bra ändå.

Men när Brian och Amanda skulle dansa - vilket är en väldigt känslomässig dans, så gick det en tant över scenen! Hon verkade inte märka (eller bry sig) att hon gick rakt in och fortsatte gå ganska långsamt över scenen. Så grymt respektlöst lilla tanten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback