Friluftsdag på Gröningen

...... Skrivet: 2009-09-07 | Klockan: 14:25:23
Är nu hemma efter den kortaste och roligaste skoldagen - under min korta gymnasietid. 

Idag började vi 9.00 och skulle samlas vi rådhuset i stan. Efter att vi hade fått ihop nästan hela klassen gick vi upp mot gröningen där vi direkt började med att grilla korv. 
Under tiden som vi fick igång grillen så skulle vi leka lite. Detta hade jag smått förutfattade meningar om

Jag är en sådan person som inte är mycket för lagsporter - kan lätt få för mig att folk tittar ogillande på mig när jag missar en boll (vilket oftast visar sig vara sant). Så om jag kan, hoppar jag gärna över sånt. 

Så när våra mentorer hade sagt att vi skulle leka, antog jag ganska genast att det skulle vara någon bollsport eller något i den stilen - Men där fick jag mig allt!

Första leken var att vi skulle ställa oss i alfabetiskordning (och sedan efter våra födelsedagar), vilket visade att vår klass var ganska bra på att sammarbeta. Detta gick snabbt och lätt!
Efter detta skulle vi ställa oss med någon som man pratat väldigt lite med eller inte alls med. När man stod i ett par så skulle gå fram till ett annat par och komma på 3 olika grejer tillsammans.

Därefter delade vi ut korv, vi hade så mycket över, till förbipasserande och kasta resten. Sedan gick vi upp till Pålsjöskog och tillbaka. SLUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback