Twilight har blivit fjortis

...... Skrivet: 2009-10-28 | Klockan: 19:01:44

The Twilight Saga är en underbar bokserie som riktar sig mot läsare i övre tonåren. Alltså 15-19 och kanske även äldre. Böckerna handlar om en till synes omöjlig kärlek mellan en människa och vampyr som sedan slåss för sin kärlek.
Mycket mer behöver jag nog inte säga om böckerna. Tack vare filmen Twilight har nog de flesta både sett filmen och läst böckerna.

Efter filmens braksuccé har det kommit en och annan fan-pryl för att kunna mjölka ur filmen ännu mer. Okej tänkte jag, en nyckelring och någon filmplanch. Det är väl ingenting, det kan ju vara kul att ha, det är trots allt en bra film och en ännu bättre bok.
Nu har det gått smått överstyr. Nu mera finns det tröjor på Gina Tricot med texter som " I love vampires" och "No boys, but vampires". Tidningen Julia har även släppte ett special nummer av tidningen som bara handlar om kommande filmen New Moon. Tidningen riktar sig till flickor 9 - 14 år. Det finns en anldening att böckerna inte står i barn hyllan  och att filmerna har 15års gräns.

För att tjäna så mycket pengar som möjligt har företagen nu gjort Twilight till en "fjortisfilm". Alltså totalt förstört den. Är så trött på att höra om att han är så sjukt snygg som spelar Edward, eftersom att det inte är det de handlar om. Så snygg är han inte och dessutom spelar han inte så bra heller. Filmen gör verkligen inte boken rättvisa och de som påstår mottsatsen har antagligen inte läst böckerna, utan bara tittat på omslaget.

Så lägg av. Sluta förstöra en toppen bokserie.


Kommentarer
Skrivet av: Sammi

Jag håller faktiskt med dig. Jag vet dock inte vad mer jag ska skriva utan jag håller med dig till 100% och HATAR alla fjortisar som bara AAAAHG! TWILIGHT!! :@

...Skrivet: 2009-10-29 | Klockan: 14:51:42
URL: http://schammih.blogg.se/
Skrivet av: jessica

Tack, tack, tack! Äntligen är det någon som håller med mig om att 1:a filmen inte är lika bra som boken... Och jag tror definitivt inte att det kommer ändras i de kommande filmerna heller.

...Skrivet: 2009-10-29 | Klockan: 18:28:31
URL: http://falloutjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback