Malmö

...... Skrivet: 2009-10-27 | Klockan: 16:00:33

Första stopp var det kända Turning Torso. Man fick ganska ont i nacken av att stirra upp mot toppen och det gjorde det inte bättre att det faktiskt hängde två män utanpå byggnaden och skulle tvätta fönsterna (se röd pil). De var bara två små prickar, eller de såg ut som små prickar därifrån vi stod. Tänk att hänga så högt upp! Usch, jag får svindel bara av att tänka på det!
Det är ju ingen liten bit man faller!

 

Inne i Malmö city såg vi det stora parisehjulet som endast ska stå där i 4 månader, har jag för mig? Det var på nyheterna så senast som igår. Hjulet hade stannat av någon anledning, men det hände inget sådär allvarligt.

 

 

Några meter ifrån hjulet så kom en liten människa från McDonalds och tryckte på mig dessa. Antagligen såg vi väldigt hungriga ut, eftersom att vi fick två stycken.

 

 

Vi gick in i några butiker och några köpcenter men allt såg likadant ut och alla affärer hade samma kläder. Ungefär samma utbud som hemma. Ingen jättehitt alltså. Men så såg jag detta! Ett Ben & Jerry's café! Himmelriket på jorden är funnet! Men sedan försvann glädjen när en kula glass korstade 25kr. Opss....!


Efter detta gick vi några varv till, åt lite och sedan åkte vi hem. Stannade i Lödde på vägen hem och kollade i outlet butiken och fick med mig ett par Björn Borg trosor hem för 99kr! Inte illa!


Kommentarer
Skrivet av: Linnea

Jag var också där inne på hansa vid ben & jerrys stället :( varför såg jag inte dig. Vi får ta och träffas snart.

...Skrivet: 2009-10-27 | Klockan: 16:29:05
URL: http://klingkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback