Glasögon

...... Skrivet: 2009-10-26 | Klockan: 20:19:48
Första dagen av höstlovet spänderades på Väla hos synoptik. Har under en tid haft en olidlig huvudvärk och ibland haft svårt att läsa skyltar och på tv bland annat. Visade sig att jag behöver läsglasögon. Jag har inte direkt något brytningsfel, men anstränger tydligen ögonen väldigt mycket när jag exempelvis läser.

Hon som gjorde syntestet på mig tog mig till "billighets hyllan" och drog fram de ena paret groteska glasögon efter de andra som såg värre ut än de första. Transperanta plast bågar är inte världens snyggaste grej. Trots att jag ger henne min mest ogillande min, försöker hon trycka i mig att det är väldigt modernt med just sådana bågar nu.

 

Men trots att det tog sin lilla tid fick jag ändå 3 par bågar med mig hem. Dessa ska vara återlämnade på torsdag och då ska jag bestämma mig vilket par av dem jag gillar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback