Boktjuven

...... Skrivet: 2009-10-03 | Klockan: 21:26:00
Jag jobbar, that's why. Därför orkar jag ingenting. Inte just nu.
Sitter i min pojkväns källare och mår illa över den bok jag läser. Den är brutalt vidrig.

Nej, ingen blir våldtagen. Ingen blir mördad i en mörkgränd.

En man bli straffad på en offentlig gata för att han har gett en jude en bit bröd. Mannen blir torterad sedan i veckor efter av grannar och nazitpartiet. "Judeälskare".
Juden som hans familj gömmer i källaren, tvingas fly, i fall gestapo skulle få för sig att söka igenom huset.
Som det ultimata straffet, skickas han bort, långt bort, för att strida mot ryssland. För att han gav en svältande man en bit bröd. En tysk gav en svältande jude en bit bröd.

Straffet för att ha hjälpt en medmänniska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback