Musikalrep!

...... Skrivet: 2009-05-08 | Klockan: 19:01:52
Vad mer kan man säga om denna dag?

Det är inte konstigt att man vid tillfällen känner hur tiden glider bort i vår lilla instängda aula. Med gardinerna nerrullade försvinner omvärlden och tiden verkar flyga förbi.
Idag höll vi på i ca 4,5 timmar. Men detta kände inte jag av. Även om vi körde den halvan av musikalen där jag knappt var med, så verkade tiden flyta på ändå. Den ända gången som det blev segt var när jag och min son Eddie, spelad av André, stod bakom kulissen och väntade på vår tur att få gå in.
Nummret "Åh, ljuva dag" tog mer än 3 evigheter och man blev lite besviken för att "barnen" inte kunde sina sångtexter (även om det bara var några få rader). Detta innebar att nummret fick köras om flera flera gånger och ändå blev det inte helt lyckat. Känns lite kasst, eftersom att vi är så många som kämpar för att få allt att sitta mer än perfekt och just nu ser det ut som om att det är vissa personer som inte bryr sig om att ens dyka upp på repen. Vilket är lite tråkigt.

Kontraktet finns av en anledning.

Men i alla fall så gick det framåt, även om vi saknade ett headset (som på något mystiskt sätt har slutat fungera) så lyckades vi någolunda. Dekorändringarna gick segt om något, det fattades folk och folk var allmänt lata, några gånger fick jag själv ta undan större delen av kulisserna själv och även plocka fram allt till det "nya" huset. Visserligen ska jag ta fram lite själv, men knappast allt.
Kanske folk har mist glöden en aning, men det vore konstigt, såhär nära premiären. Premiären är 13/5 10.00



Jag vet att det har blivit överdrivet mycket prat om musikalen. Men premiären är ju nästa vecka och det är rep varje lediga stund! Därför finns det inte mycket annat att skriva om eftersom att jag inte gör något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback