Min musikalitet

...... Skrivet: 2009-05-04 | Klockan: 17:55:15
Känner mig en smula kreativ och tänker musikaliskt.
Tänker på min övermusikaliska pojkvän som kan det mesta om musik och kan spela både de ena och de andra. Själv kan man knappt ta ett ackord på varken piano eller gitarr. Visst, jag är en smula avundsjuk. Eller kanske en hel limpa.

Hade gärna kunnat spela alla möjliga instrumet och har tänkt på att ta lektioner. Men det har aldrig hänt.
Älsklingen har sagt att han kan lära mig lite, men det har heller aldrig hänt. Undra om det kommer hända?
Men han har faktiskt lärt mig en liten melodi, och den kan jag nu mera bättre än honom. Men bara första delen.

Har även försökt lite själv. Men det gick inget vidare och blev ganska svårt eftersom att jag inte kan läsa noter. Men det höll mig sysselsatt ett tag. 
Det är synd att jag är så pass otålig som jag är, annars hade jag säkert kunnat mera idag. 



Visst, jag är ju inte helt okunnig. Jag kan de lättaste ackorden på gitarr och på keyboard. Har väldigt lite taktkänsla när det kommer till trummor och kan extremt lite på bas. Sången låter väl allt annat än vackert. 
Sedan dansar jag ganska mycket också, och medverkar även i årets musikaluppsättning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback