Bara lite kvar

...... Skrivet: 2009-05-15 | Klockan: 19:29:49
Efter kriste himmel färdsdag så är det 12 riktiga skoldagar kvar. Sen är det någon städdag och någon lagdag. Men sen är det slut. Det känns overkligt. Det var inte allt för längesen som man gick i första klass och tyckte att de i nian var jättestora och vuxna. Man trodde själv aldrig att man skulle bli så stor. Att man skulle få gå i skolan i tid och evighet, vilket är delvis sant. Men man trodde ju att man hade längre tid på sig, mer tid på sig att växa och mogna.

Men nu är det skolavslutning 16/6 och dagens datum är 15/5. Man hade inte all den tiden man trodde att man skulle ha. Tiden har tassat förbi utan att jag har märkt det.

Detta är mitt tredje år på min nuvarande skola och när jag började i sjuan så kändes det som att nian låg så långt bort. Att det skulle ta tid innan man var där. Men nu är det ju uppenbarligen inte så. Så mycket tid som man ville ha fick man inte riktigt. Jag kan inte påstå att jag inte är glad för att få den här nystarten. För det är jag. Känns som om det behövs. Att ta några steg framåt och få träffa nya människor och få nya upplevelser. Men det känns ju ändå lite tråkigt att behöva lämna allt.

Speciellt att lämna Fröken Dror och ensembeln från blodsbröder. Vill tacka er ännu en gång för att jag fick lära känna er och uppleva denna underbara musikal tillsammans med er. Tack :)

Kommentarer
Skrivet av: Matilda

<3

...Skrivet: 2009-05-15 | Klockan: 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback