Bakelse?

...... Skrivet: 2009-05-02 | Klockan: 17:35:12
Det är snart dags för bal.
Då ska man vara fint klädd och grejer. Umgås och ha det trevligt. Usch.

Det finns inte många på min skola som jag tycker om att umgås med. Verkligen inte, och nu ska alla trängas in i samma lilla aula. Blä.

Sen de här kläderna man ska ha. Hur många gånger kommer man att använda de sen? Är det då ens lönt att köpa något? Kan man inte lika gärna gå naken istället?
Har vandrat omkring idag på stan med pojkvän och hans mamma och kollat i en mängd olika affärer. Näst intill alla klänningar var antingen pastell färgade och väldigt glansiga eller vita med svarta detaljer.
Om man nu inte vill se ut som en bakelse då?! Finns det inte något alternativ till oss som föredrar att inte se ut som ett bakverk?

Varför ska man dessutom alltid ha vitt på sig på skolavslutningen? Finns det någon lag som säger att man kan få fängelsestraff om man inte har vitt på sig? Det är ju så tråkigt. Att alla har vitt! Visst, vitt kan vara väldigt fint att ha på sig, men när alla har det så är det ju inte så kul!

Kan inte någon komma med en färgstark kreation på kroppen och vara orginel?!
Om ingen gör det, så gör jag!



Bakelse-klänning



Hittar jag inget färgstarkt att ha på mig, går jag naken

Kommentarer
Skrivet av: Matilda

jag gillar att klä upp mig (a) förresten så måste man inte ha vitt på skolavslutningen, det är bara töntigt att följa såna "klädkoder" ju. :P

...Skrivet: 2009-05-02 | Klockan: 17:52:10
Skrivet av: Erik

vad vill du ha på dig då?

...Skrivet: 2009-05-02 | Klockan: 19:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback