Skolavslutning, i lång version

...... Skrivet: 2009-06-17 | Klockan: 07:48:27
Ungefär så här gick min skolavslutning till:

Vi rusade runt på scen när dom började släppa in folk, måste sett lustigt ut. 20pers springer runt som galningar på scen och fotar varandra och är allmänt galna. Men det var ju vår sista avslutning på grundskolan. Då har man rätt att vara lite halvgalen.

Sen var det dags att börja och det gjorde vi med Sir Duke. Alla skrattade när vi trumpetade i början. Det var först då det kändes lustigt att göra det, innan hade jag inte ängnat en tanke på om det såg humoristiskt ut eller ej, men när niorna skrattade var jag tvungen att fnissa lite jag med.

Efter låtens slut så skulle musikSara prata lite och sedan var det dags för nästa sång. I say a little pray. Alice och Anna sjöng solo på denna, mycket fint, mycket fint.

Efter denna, så skulle André sjunga With or without you. Där stod även jag, Alice, Anna och Linda och körade på. Han gör den så otroligt bra och det var den bästa av alla gånger vi kört den. Där var inte många ögon torra i salen under den låten. Till och med en och annan lärare satt och snyftade. 

Här någonstans delades stipendium ut. Någonstans skulle det också varit ett tal från både Peter och Anna, men jag kan inte riktigt placera ut dem. Tillbaka till stipendium. 
Som jag tidigare har nämt så har vår skola en tillvals lektion eller en profil om man hellre vill kalla det så, nu var det folk i musikprofilen som skulle få stipendium. Eftersom att de bara nämde musik så listade jag upp ett antal namn i huvudet som jag tyckte skulle få. Alla dem blev uppropade komiskt nog. Till min förvåning ropades Linda, jag och Matilda upp, vi har ju inte musik utan dansprofilen så jag trodde att det skulle komma senare. Trodde inte heller att jag skulle få något för att jag inte hade varit någon som hade stuckit ut lite extra i mängden under mina år på skolan. Både Matilda och Linda har gjort egna danser och gjort danser till andra. Det har inte jag. 

Efter att det antal stipendium blivit utdeleade så skulle Linda sjunga den låten med Sonja Alden, den.. du får ta den tid du behöver. Har ingen aning vad den heter, men nu får den heta så. Jag och Alice satt och småsnyftade lite.  

Här kom det nog ett tal. Kommer inte ihåg. Kommer ihåg att Alice sa något liknande efter att Anna hade jämfört vår skolgång med en tågresa.

- Nu så har ni nått ert mål
- med tåg

Hahah, kanske inte låter så roligt med det var sjuk kul när vi satt där. Sen kom det fler låtar som jag inte heller kan placera ut. Men för kärlekens skull var med och lämnade några snyftanden i aulan.

Sist så kom Blame it on the boogie, där jag, Albin och Linda sjöng solo. Gick helt ok.

Sedan delades betygen ut. Vilka såg bättre ut än vad jag väntade mig. Höjt mig i två ämnen och varit oföränderlig i de andra. (Hur kunde jag höja mig i engelska? Var ju knappt där de sista veckorna, musikal ju)

Sen samlades alla esterter och kramades adjö och grät en skvätt. Även fröken Dror deltog. Vi stod där och höll om varandra och snyftade medans aulan tömdes på folk. Sen konstaterades det att jag var en "sötgråtare" och Dror påstod att hon var världsmästare på "fulgråtande" och visade några grimaser.

Så gick min skolavslutning till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback