Bal

...... Skrivet: 2009-06-12 | Klockan: 13:09:15


Ni som har bal bilder, SKICKA!

Ja, julgranskulor och pingviner, Alice. Balen började kl 18.00 där alla stod och trängdes i entrén. Kramar och hälsningar utbyttes och bilder blev tagna. Alla var jättefina. (Men sedan var det ju några som dök upp i klänningar som inte ens kan kallas för klänningar, mer liknande kuddfodral.) Balens tema var Hollywood så överallt fanns det guldsjtärnor uppklistrade på väggarna och banderoller med sådana filmrutor.
Vid aulans dörr hade man lagt ut en röd matta och gjort sådana typiska avskiljare (ingen aning vad det heter) som man alltid ser på film.

Klasserna skulle visa något som bar typiskt för deras klass eller något som syboliserade de år man hade gått tillsammans. Det blev två bildspel och två sånger. Själv tyckte jag att 9a hade en låt som mer stod för dem (de hade gjort  om texten i O'boy!) än vad 9d hade gjort som sjöng sommartider.

Mat fick vi ju förstås också. Huvudrätten var "pålägg" som min pojkvän så fint ville kalla det, med potatissallad. Efterrätt var cheescake med jordgubbar.

Efter att alla hade ätit så skulle det dansas. Fröken Dror och "Teachers of rock" spelade lite som man skrek sig hes till och dansade både bugg och vals till. Sedan hade vi DJ och då var det bara tecno och det är inget vidare att dansa till. Så det slutade med att jag och älsklingen åkte hem till mig och sov istället.

Tack för kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback