Kakor och skidor

...... Skrivet: 2009-01-24 | Klockan: 17:08:07

Lite foto sugen är man allt. Men att gå ut är inte lika lockande och det är inget bra ljus ute heller. Nej, det är för mörkt. Det skulle bara bli extremt ljusa bilder som inte blir något bra alls. Nej, jag tror vi struntar i det idag.

Springer fram och tillbaka till köket (sitter i vardagsrummet med laptopen i knät) för att ta ett såntdär havreflan med choklad. Vore det inte mycket bättre att ta ett gäng kakor och sedan sätta sig med datorn? Så långt tänker inte min hjärna utan varje gång jag är i köket så får den mig att ta EN kaka och går sen tillbaka. VARJE GÅNG! Och nu orkar man ju inte gå fram och tillbaka längre utan blir sittade och suckar efter en liten kaka. Den där goda lilla kakan som ligger i köket och hånar mig. "Äter du mig blir du tjock" skrattar den. Även om man skulle behöva lite mer fett på vissa ställen så vet man ju att det fettet lär lägga sig någon annanstans istället för att göra som jag vill.
Det är typiskt.

Förresten så ska jag och de andra 9orna på min skola åka på en liten skidsemester kan man kalla det. Det betyder att jag ska ta tåget 6.35 för att kunna vara i skolan 7.15. Sedan ska man åka i en buss i cirka 2,5timmar (Hela resan - fram och tillbaka tar 5timmar sammanlagt) och då är förhoppningsvis de man ska dela buss med rätt trött så man slipper lyssna på en massa skrik. När vi väl är framme då finns det inte så mycket mer att göra än att slänga sig i backarna, denna aktivitet avstår jag helst från. För dem som inte känner sig självmordsbelägna (jag då) finns det lite andra aktiviteter med en lärare, där ingår då bland annat bygga snögubbe, mörda någon med snöbollar, gå på en promenad med någon och sedan "råka" komma tillbaka utan den kompisen. Sen finns det inget mer att göra.

Jo, man kan försöka frysa ihjäl. Det är ju alltid lika skoj. Dessutom kan man försöka få sin pojkvän att känna sig skyldig för att han hellre är självmordsbelägen än att umgås med sin frysande flickvän.

Och för att förhindra då att jag faktiskt kommer frysa ihjäl ska jag ha på mig detta:

30 underställ

20 jeans/joggingbyxor

50.000 tjocka strumpor

1 par tjocka vinter skor (lite svårt att ha mer än ett par på sig)

4 överdragsbyxor

15 dunjackor

206 par vantar

38 mössor

4 halsdukar

Undra om detta räcker? Det stod uttryckligen på lappen vi fick att det blev ännu kallare om det blåste. Har jag missat något? Självklar kommer jag ha min lilla söta kamera med mig. Så om ni är snälla och kommenterar duktigt kanske ni får se några fina vinterbilder.


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

"Jo, man kan försöka frysa ihjäl. Det är ju alltid lika skoj." HAHA :D

...Skrivet: 2009-01-24 | Klockan: 19:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback