Lidande och statist

...... Skrivet: 2009-01-20 | Klockan: 17:03:33
Jag lider. Ja, det är sant. Riktigt lider. Magen kurrar, bara skriker ut sin hunger i hopp om att jag ska ge den något ätbart. Men nej tyvärr. Har ingenting hemma och snart ska man på öppethus till en gymnasie skola. Buhu, jag kommer döö! Kanske kan få pappa att köra en liten liten liten omväg till McDonalds och köpa en liten liten hamburgare till mig. Ja, där hör ni! Magen tar emot den mesta födan nu. Kurr kurr låter den... Ge mig mat!

Idag hade vi några gymnasieelever från 3an som skulle göra ett projektarbete som de behövde statister till. Givetvis blev det famernas (vi) som ta oss an uppgiften. Det gick faktiskt ganska bra. Lite svårt att hålla sig förskratt ibland och man blev lätt lite otålig när man fick köra samma scen om och om igen. Det var riktigt roligt också :) Även om man bara gick förbi som en "förbipasserande elev" eller satt i ett klassrum och viskade till de andra. Det var kul att se hur de arbetade och hur dom bytade vikel och hade sig. Sånt hade jag också viljat göra ^^

Nu ska jag se om det finns några gammla intorkade brödkanter som jag kan knappra på och förhindra en tidig dö. Önska mig lycka till!

(Förresten, Fame är en tillvalslektion som vi har i skolan. Där får man välja mellan musik och dans, och innan kunde man även välja teater)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback