Snöbollar

...... Skrivet: 2009-02-08 | Klockan: 09:12:06
Har en annan grej som kan vara lite skoj att veta. 
Jag, L, B och D satt i "de gröna" som vi kallar det (är typ som en liten éntre innan man har kommit in i själva skolan). Efter som att vi hade haft nationella prov 8.00-11.00 så fick vi håla på No lektionen (som igentligen skulle börjat 11.00) Vi var klara cirka 10.45. Vilket resluterade i att vi hade 2h och 20minuters rast. 

Älsklingen dissade mig för musiksalen så vi andra satt i gröna och pratade gymnasie bland annat.
Sen denna terminen började har vi fått ta in elever från en låg- och mellanstadie skola som har blivit mögelangripen. Alltså så är där småbarn som springer överallt. Och de springer även i de gröna. 

Så nu när vi satt där nere så stod dörren öppen ganska ofta och det började bli kallt och irriterande. Eftersom att det var snö ute så sprang även många in där för att slippa få en snöboll eller 2 i nacken. Gång på gång bad vi (jag) dem att stänga dörren. Vissa lyssnade och andra inte. Vissa kom även in med snöbollarna. 

Jag - Gå ut med snön och stäng dörren

Kille - Varför skulle jag?

Jag - Men gå ut med snön, du får inte ha den här inne, fattar du inte det?

Kille - Nää

Jag - Men för fan gå ut med snön! 

Efter detta trevliga samtal så går han och hans komspiar ut. Men för att visa att dom är super tuffa kastar dem sina snöbollar på fönstren som omger det gröna. 

Sedan kommer ett annat gäng in med sina snöbollar.

Jag - Gå ut med snön

Kille - Varför det?

Jag - När du är hemma, för du år ha snö inne för din mamma då?

Kille - Nej (går ut)

Sådana barn gillas                      


Bilden är på det som blev kvar av snöbollarna de kastade. Bevis är viktigt

Kommentarer
Skrivet av: m

haha, de är störiga de små, springer fram o tillbaka hela tiden

...Skrivet: 2009-02-08 | Klockan: 11:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback