jullov

...... Skrivet: 2009-12-19 | Klockan: 10:06:20

En bild på Cajjo på statsbiblioteket, strax innan hon ska dansa.

Ja, då var det nog jullov. Igår var det sista skoldagen för i år. Den här dansen som jag och Sofie har kämpat med, gud vet hur länge, gick både bra och dåligt. Den sista gången gick bra i alla fall och det var nog det som räknades - i mitt huvud.

De andra uppträdanden gick ju också hyfsat, men man började ju undra vissa gånger om vi hade fått för lite tid på oss att genomföra detta?

Efter sista föreställningen, med en biobiljett i handen, åkte vi in till stan och satt och flummade loss på biblioteket. Allt var frid och fröjd tills ett gäng med små pojkar och flickor dök upp.
De stackars barnen har nog blivit utsatta för TV-löshet under en lång period, då de satt och stirrade obermhärtigt på oss en längre tid. 

Cajjo - som har fått gåvan att säga precis vad hon tänker, frågade om de hade tv hemma. "Har du problem eller?" blev det mycket trevliga svaret på denna fråga. Ja svarade hon på det och jag pekade menande på bävern på hennes huvud och kommenterade lite lätt "ja, kolla bara mössan!". 

Då när vi brast ut i skratt så tittade barnen på varandra och himlade lite med ögonen och kontrade med "men det var ju inte ens roligt" och tänkte "shit vad vi är tuffa nu".  Kände mig då tvungen att förklara för dem att det var media humor. "vad är media?".

Konversationen blir inte mycket smartare här efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback