Framtid

...... Skrivet: 2009-12-04 | Klockan: 22:34:37
Nu när jag sitter här och känner mig allmänt välmående, så tänker jag lite smått fram i tiden. Vad jag vill bli och vilken inrikting jag ska söka till kommande år.

På medieprogrammet så har vi 6 inriktingar och i ettan har man chansen att prova på dem alla.

Text - Journalist/författar inrikting. Denna inrikting trodde jag skulle vara superkul, att jag skulle få lära mig lite annorlunda sätt att skriva. Tyvärr nådde de inte upp till mina förväntningar och jag mer eller mindre tröttnade på Text. Kanske att man får lära sig mer sådant till tvåan?

Expo - Exponering/utställnings inrikting. Även denna inrikting trodde jag skulle vara super rolig. Att pyssla i skolan låter ju inte helt fel, men det blev för mig lite för mycket. Hade man en dålig dag så kunde man kom man lätt efter och nästa gång var det ännu lättare att komma efter. Jätterolig inrikting i övrigt.

Rörlig Bild - Film/skådespel inrikting. Läraren är helt underbar! Han gör det verkligen lätt att förstå hur man kan få den tråkigaste historian till något riktigt spännande. Trots att det är mycket att tänka på när man filmar/agerar så är det nästan alltid roligt.

Ljud - Radio/ljudredigerings inriktining. Denna har jag dock inte hunnit prova på ännu. Men den verkar vara hur kul som helst. I denna inrikting får man lära sig att både spela in ljud och redigera de så att man får ett riktigt beat. Man får även prova på att prata i skolradion.

Graf - Om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte riktigt vad man gör på graf. Men man får designa annonser, posters, inbjudnings kort och mycket annat. Hur kul detta är kan  jag heller inte uttala mig om då jag inte har haft denna inrikting ännu.

Foto - Fotografisk inrikting. Detta är också en av de inriktning som jag ännu inte har haft. Här får du prova att ta bilder både digitalt och annalogt. Du lär dig även att framkalla bilder och vilket är det bästa sättet att gå till väga för att få så bra som möjligt.

Hmm... Så mycket roligt att välja. Vad hade du valt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback