En dag med Matilda

...... Skrivet: 2009-08-13 | Klockan: 19:12:30
(Ser att mitt mms inte har kommit fram)

Som tidigare sagt så har jag varit på stan idag och träffat Matilda.
Tog tåget in där jag träffade Catlyn som jag inte sett på hur länge som helst! Vi små pratade lite innan vi var framme inne i centrum. Hittade Matilda och gick ut i trafikkaoset (dom bygger om vägar och grejer) för att senare vandra vidare på stadens gator. 

Vi vandrade in på Kullagatan där självaste Michael Jackson stod och dansade! Okej då, det var ju inte han på riktigt. Men en som försökte likna honom. Matilda försökte gå så långt bort ifrån honom som det bara gick, han hade tydligen raggat på henne tidigare i stadsparken. 


Kanske det är Michael Jackson ändå?

Så vi gick vidare och gick in i Make Up Store. Det är en sådan butik jag aldrig varit i, varför vet jag inte. Men hade en lite förutfattad mening om att det var ganska dyrt där. Men när jag väl såg priserna så var det ju inte dyrare än någon annanstans. Så därför fick en liten mascara för 160kr följa med hem. Fick även en tjock tidning som jag inte har hunnit titta i ännu. 

Därefter gick vi till söderpunkten. Vi stannade till påvägen för att Matilda ville gå in i en affär jag aldrig lagt märket till innan. Kanske var bra, för det var ganska dyrt därinne (399kr för en stringtrosa?!). Hittade även några "vykort" därinne som jag passade på att ta med mig. 
På söderpunkten köpte jag även 3 vykort. Dessa med lite mer Japanska/kinesika motiv. Sedan var det fikadags!

 

Strax här efter började det faktiskt att regna. Spöregna. Usch och fy. Så efter att vi hade provat skor på söder, så sprang vi till Stadsbiblioteket. Där lånade jag tre böcker om teckning. För er som inte känner mig, så är teckning något jag har hållt på med ganska länge, men har fått lägga det på hyllan ett tag för att skolarbetet skulle komma i första hand. 

Detta är lite kort om dagen, kommer ett inlägg senare som visar vykort med mera. Tack för en bra dag Matilda!

Från vänster; Matilda & Jag. Bild; Jag
 

Kommentarer
Skrivet av: Matilda

:D tack själv jonna!

...Skrivet: 2009-08-13 | Klockan: 19:26:34
Skrivet av: Faile

Du liknar Mischa Barton på den bilden ^^

...Skrivet: 2009-08-13 | Klockan: 20:07:12
URL: http://faile.blogg.se/
Skrivet av: MecKii

Haha, såg han killen med på stan :P Blev lite besviken faktist.. När man ser någon som ska copy-cat'a Michael hoppas man på att det är något bra.. Men jag har sett bättre imitationer! Men .. helt ok!



Miss YAA!!<3

...Skrivet: 2009-08-15 | Klockan: 00:45:49
URL: http://meckii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback