Dagens fråga

...... Skrivet: 2009-08-06 | Klockan: 18:54:32
Nu är det dags att öppna våra sinnen och vara lite djupa. Dagens fråga;



Alla har nog någon gång låtit tankarna fladdra iväg och undrat var den här speciella människan finns. Men vad är det egentligen vi drömmer om? Är det möjligt att hitta en "Right" eller tillhör det bara filmen och sagornas värld?
Naturligtvis så har alla olika uppfattningar om vem den här perfekta personen för honom/henne är. Ingen är den andra lik och alla har olika drömmar och tankar.

Vad är då en "Right"? Är det mannen som tar med dig på en resa runt jorden eller är det kvinnan som lyder din minsta vink? Det finns säkert många åsikter om detta, men ni ska få min tanke.
När jag var något år yngre så var Mr Right, en kille som tillgodo såg mina behov, men som även lät mig utkämpa mina egna krig när det behövdes. Han var även den killen som jag fick pyssla om och delade lagom många intressen, dessutom fanns han alltid där.  

Nu, när jag är något äldre, så finns inte den här killen i mina tankar längre. Dels för att jag nu är i ett underbart förhållande med, enligt mig, världens finaste kille och dels för att jag har slutat tro att det finns en "Right". Istället tror jag att man passar mer eller mindre bra med olika personer. Det gäller bara att hitta en som passar en bättre och känner likadant för dig.

Jag har hittat en kille som passar mig bättre och han besvarar mina känslor. Han är rolig, smart, får min att dra på smilbanden även om jag inte vill, han finns där som tröst och behöver själv tröst då och då. Men helt perfekt är han inte och inte vårt förhållande heller, vi bråkar och bråkar, med det behövs! Man behöver skrika av sina irritationer på varandra ibland. Det finns ju alltid något litet som man går och irriterar sig på hos sin partner. Man älskar inte varandra mindre för det och dessutom kan det stärka banden i ett förhållande.

Då är det dags för dig att ge mig en bild av vad som är en "Right" för dig genom att kommentera detta inlägget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback