Love Does Not Hurt

...... Skrivet: 2009-08-07 | Klockan: 14:17:20

Just nu sitter jag och ser Opera. Ni vet, den äldre kvinnan med egen tvshow?
Ämnet är Chris Brown och Rihanna. Opera och Tyra Banks sitter och diskuterar det fram och tillbaka. Dessutom har dem pratat med en massa tonåringar och det som är förvånande är att en del av dessa säger att Rihanna troligtvis förtjänade det.

Hur kan man tycka så? Vem förtjänar att bli slagen? Vare sig om du är kvinna eller man så finns det aldrig en enda godtagbar anledning för någon att skada/misshandla dig fysiskt/psykiskt. Inte en enda.
Hur lite du än känner dig värd så förtjänar du ändå att aldrig bli slagen. Det gör ingen.
Även om det är fler fall som anmäls att en kvinna har blivit misshandlad av en man, så finns det faktiskt fall där det är tvärtom. Män som blir slagna av kvinnor. Men dessa fall blir inte anmälda lika ofta, för enligt normen ska män vara de som är starka, de ska vara "macho". Man gör narr av män som blir slagna av tjejer i spel/tävlingar och säger att han spelar som en tjej. Då kan det vara svårt att göra en anmälan mot det som påstås vara det "svagare könet". Man är rädd att man inte blir tagen på allvar.  

Så hur kan då de här barnen tro att hon förtjänade det? Kan det vara något i deras uppfostran som får dem tro att det är okej? Isåfall, vem uppfostrar sitt barn till att tro att det är okej att bli slagen/ att slå? Det är ju sinnessjukt.

Som Opera sa, gång på gång, Love does not hurt.
Vilket är så sant! Att vara kär gör inte ont, det är underbart. Det som gör ont är bråken och när det tar slut. Sen finns det ingenting som gör ont.


Kommentarer
Skrivet av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR:



Det känns absolut som en egoboost nr man lyckas se fin ut på bild :) Det var lite därför jag började som modell. Jag har aldrig varit den där tjejen som tycker att jag ser bra ut, så när jag började modella så var det för att utmana mig själv att hitta saker i mig som var "fina" i huvudtaget. Därför ser jag alla mina bilder som ett plus och en liten egoboost :)

...Skrivet: 2009-08-07 | Klockan: 15:59:58
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Skrivet av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

SVAR:



Vad synd att du fortfarande känner dig nere på botten! Det är dumt det där med brudar, de kan lixom inte se en annan brud lyckas eller "se snygg ut" utan att de ska trycka ner folk =/ nej, det är lättare med killar så är det bara ;) Grattis till priset också! :D jag tycker du ska satsa på det som gör dig lycklig, självförtroende och att resa sig från botten tar många år.. men när du väl kommer över "kanten" så går det enklare och enklare :) Det gäller att hålla i tills man kommit över kanten bara.. det är det jobbigaste!

...Skrivet: 2009-08-08 | Klockan: 00:38:42
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback