Första media lektionen

...... Skrivet: 2009-08-24 | Klockan: 19:10:30
Idag hade man sin första media lektion. Vår klass blev upp delad i två grupper; MP1:1 & MP1:2.
Jag hamnade i 1:1 och nu i 5 veckor ska jag ha "text" när det står media produktion på schemat.

Vi startade ganska direkt och vi fick gissa oss till vad vi skulle göra. En första sida på en tidning och den skulle handla om oss. Vi fick en grov skiss på vad som skulle finnas på denna första sida, titel, enspaltare också vidare.
Tyvärr så hade vi inte fått inloggningarna till datorerna vilka vi skulle göra uppgiften på.

Så text-läraren gick och hämtade saxar, limstift, tuschpennor och A3 papper. Nu fick vi rita en första sida istället, vilket eleverna inte visade något misstycke till. Dom satt med gott humör och klippte och frågade konstant efter en penna eller ett lim.

Det var ganska trevligt, även om jag knappt pratade med någon (alla satt i grupper med de dem kände). Ändå kändes det som om jag har hamnat i en något bra klass, fast än att vi bara ska gå ett år tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback