Vem raggar på ICA?

...... Skrivet: 2009-08-11 | Klockan: 21:17:28
Hemma och lite seg är man nog allt. Dagen har varit ganska lik andra jobb dagar, men med dock en skilnad.
Någon försökte ragga upp mig i kassan. Eller inte dirket i kassan, men nästan. 

Efter en liten ruch (då det kommer super många kunder på en gång och man måste ropa på hjälp om man inte vill ha kö till pluto) så hade alla korgar samlats vid kassan och blidat världens berg. Det var helt tomt i butiken så jag tänkte passa på att ta ut dem medans ingen var där.
Då kommer det tillbaka en kund som hade handlat av mig innan. Han mumlar något om att han har glömt något och går förbi mig in i butiken. Efter en kort stund kommer han tillbaka och säger "jag vet vad jag glömde, ditt telefon nummer".

Va?!

Detta är inte en speciellt ung kille då. Snarare närmare 30 - 35 skulle jag gissa på. Om inte ännu äldre.
Jag reagerade först inte på vad han sa, utan svarade "jaha". Efter en halv sekund så går det upp för mig vad han hade sagt så jag frågar "vad ska du med det till?" och fortsätter att ställa rätt korgarna. "Bjuda dig på middag" svarar han och ler. Jag kände mig så sjukt obekävm och hoppades att någon kunde ropa på mig, så att jag kunde fly, men nej tyvärr. Jag fick stå där och le obekvämt och säga att jag har pojkvän. 

"Är du allvarlig? Fanken då, jaja, du får säga till honom att han är lyckligt lottad!" 

Visst, han var rälig och jag har nog aldrig kännt mig så obekväm i hela mitt liv. Men jag ska se det från den ljusa sidan och ta det som en komplimang! Han tyckte väl att jag var söt/snygg/trevlig eller något liknande, annars hade han ju inte frågat!

Men ändå, vem raggar på ICA?  

Kommentarer
Skrivet av: Linnea

Ush! de är jobbigt med sånna killar, har varit med om liknade situationer,och jag är dum nog att inte ljuga och säga att jag har pojkvänn. Och de är ju inte killar gulliga i typ 17 års åldern som kanske hadde varit uppskattat, de är bara idioter på 20+

...Skrivet: 2009-08-11 | Klockan: 22:02:50
URL: http://klingkan.blogg.se/
Skrivet av: Matilda

"Michael Jackson" raggade på mig i stadsparken :P

...Skrivet: 2009-08-12 | Klockan: 11:34:17
Skrivet av: Jessica

hehe jag har aldirg hört att det är någon som raggar på ICA!! HEHE xD

...Skrivet: 2009-08-14 | Klockan: 09:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback