MP1a

...... Skrivet: 2009-08-20 | Klockan: 17:21:36
Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva denna dagen på ett sätt som inte låter tråkigt. För ärligt talat så var denna dag ganska trist.

12.00 samlades vi i aulan. Rektorn höll tal och välkomnade oss och man så lite bekanta ansikten här och var. Sedan delades vi upp i klasser och min klass heter MP1a. Kom även tillsammans med en tjej som jag har gått i samma klass som i lågstadiet.

Vi följde våra klassföreståndare (Ewa & Susanne) till vårt klassrum (759) i media delen av skolan. Väl därinne så fick vi en massa information, vart vi mest skulle befinna oss, att man skulle ha en bricka i nycklarna för att kunna komma in i media delen, samt matsalen. Hur lektionerna låg planerade och samtliga obligatoriska friluftsdagar och öppethus som ligger inom en snar framtid.
Dessutom fick vi en kalender (ful,ful,ful med en massa rabattkuponger i), en pärm, två kolegeblock, en penna och ett sudd och en hel drös med papper. 
Senare så fick vi en tur i byggnaden så att vi skulle hitta. Sen var vi fria att gå. Allt detta tog cirka 1,5 timme och ändå är jag helt slut.
 

Kommentarer
Skrivet av: Linnea

Vi fick en "skolväska" öronproppar och sånna vanliga saker, dock ingen kalender.

...Skrivet: 2009-08-20 | Klockan: 22:22:59
URL: http://klingkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback