Människor är konst

...... Skrivet: 2009-08-19 | Klockan: 19:13:47
Fick ett litet förslag av min medbloggerska Linnea att hon kunde
ställa upp som modell när fotoobjekten sinade. Ingen dum idée, tänkte jag då. Finns det något mer intressant än att ta bilder på människor?

- Nej, svarar jag på min egen fråga. Enligt min mening så är konst inte bara det som finns på papper eller målar duk. Konst är även människor! Även i det mest hemska och groteska ansikte kan du finna något som är vackert, ögon, mun, näsan, rynkor och andra små, små saker som gör just detta ansiktet speciellt.
Så om du tar en bild av en människa, vem som helst och tittar på det en stund och verkligen tittar.
Då kanske du kan se små saker som du inte har lagt märket till innan, även om du ser denna person varje dag, eller har känt honom/henne sen barnsben.

Denna bilden på mig exempel. Denna togs till programmet till min sista dansföreställning för Elinebergskolan. Så man kan lugnt säga att jag har sett den ganska många gånger redan. Ändå ser jag nya saker varje gång jag ser den.
Nu har jag exempel lagt märket till att jag har svängt min kropp i något av en "S" form, vilket får min att vrida ena benet väldigt konstigt.
Men det är det och lite till som gör bilden speciell!
Tänk på det du, nästa gång du kritiserar en bild.

Kommentarer
Skrivet av: Linnea

På något sätt har jag lyckats missa detta inlägg men jag såg det nu. Ja du har helt rätt en bra bild handlar inte om en så snygg person som möjligt på omslaget på en tidning, de kan vem som helst fixa. En riktigt fin bild kan vara på en gammal gubbe eller en hög med bråte de är detalierna och sättet de lyfts fram på som gör det till konst.

...Skrivet: 2009-08-21 | Klockan: 23:40:48
URL: http://klingkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback