Det dummaste jag har hört

...... Skrivet: 2009-07-17 | Klockan: 17:53:41
När jag får tråkigt så går jag in på så många bloggar jag kan hitta. Söker efter "nya favoriter" om man säger det så. Nu kom jag in på en tjejs blogg där hon hade skrivit "snyggtips" som hon kallade det.

Där efter kom en lista där det står hur man ska göra för att bli "snygg". Där står om hårförlängningar, naglar, fylligare läppar, bli brun och BANTA.

Banta? Vänta nu?

Banta ska man aldrig göra vare sig ålder eller storlek. När man bantar så svälter man kroppen och kroppen drabbas av panik och lagrar all mat den får som fett, för vem vet när den får mat nästa gång. När du sedan äter igen så tar kroppen upp onödigt mycket för att kunna "stoppa undan".  Du går alltså upp i vikt om du svälter kroppen i en tid och sedan äter.
Om man nu tycker att man behöver gå ner i vikt finns det andra metoder som är betydligt hälsosammare. Lägga chipsen åt sidan, ta en frukt och gå ut och jogga. Allt du behöver för att gå ner i vikt är att äta nyttigare (inte mindre) och motionera regelbundet, detta mår din kropp bra av!

Dessutom, hur snygg är inte en person som trivs i sin kropp?



Så vare sig om du är rund, kantig, smal som en sticka eller päronformad så är du snygg om du själv tycker det. Om du trivs med din kropp som den är så är den och du vacker på alla vis. De som säger motsatsen om dig har själv stora komplex med sina kroppar.

Kommentarer
Skrivet av: Linnea

Äta bör man annars dör man..

...Skrivet: 2009-07-17 | Klockan: 19:24:18
URL: http://klingkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback