Valborgsmässoafton

...... Skrivet: 2009-04-27 | Klockan: 21:08:58
Då är det valborg på torsdag! Hur firar vi då kungens födelsedag?

Många jag känner ska ut och supa sig fulla. Det förstår jag inte riktigt, vad som ska vara kul med det. Alkohol är ju rent gift som folk mer än gärna hivar i sig utan gränser. Skrattar åt dem som däckar och spyr. 
Vad är det som är så himla roligt med detta nu då? Eller är det så att man försöker dricka sig ifrån verkligheten? 

Hmm.. Jag vet inte.

Själv ska jag inte göra så mycket. Eventuellt gå ut på "kullarna" bakom mitt hus och se på majbålet som man gör varje år. Ganska mysigt. Halva byn samlas för att se scouterna tända på en hög med bråte och höra kyrkokören sjunga. (Jag låter som värsta bonden) Kanske man springer på en och annan klasskamrat. Det är ju alltid trevligt. 
 

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

valborg är på torsdag, inte fredag. :)

...Skrivet: 2009-04-29 | Klockan: 15:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback