Aula + arbetsskada

...... Skrivet: 2009-04-21 | Klockan: 19:37:13
Utanför the aula

Dansarna sitter utanför aulan, ihop om att Fröken Dror ska komma snart. Meckii börjar snart att prata.

Meckii - Alltså, den dansen jag ska lära er är lite så som kor som står och tuggar och sedan pressar fram mjölken. Så känns den!

Jag - Fram producerad?

Meckii - Ja! Så mena jag!

Va? Kor? Mjölk? Que?
Snart kommer ialla fall Fröken Dror och vi går in och sätter oss. Vi säger att vi har upptäckt en arbetsskada hos henne.

Tidigare samma dag så hade min älskling köpt godis och då fått en liten påse till detta. På vår skola får man inte äta eller dricka något annat än frukt och vatten i korridoren. När Fröken Dror kommer förbi och ser påsen säger hon helt enkelt "Spara den! Till musikalen!" Medans någon av de andra lärarna hade skickat ut honom direkt! Snacka om arbetsskada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback