Musikal var det här!

...... Skrivet: 2009-04-28 | Klockan: 19:06:24
Musikalrep! Det börjar dra ihop sig till premiär och alla rep känns mer eller mindre livsviktiga! Det ser ut som om väldigt agressiva virus har slutit sitt grepp om några av våra medverkaden, vissa har man inte sett på evigheter! Ja,ja, hoppas ni kryar på er snart! Vi behöver er alla!

Dagens rep:

Detta gick ju tyvärr ut över vår fame tid! (buhu) Men det gjorde inte så mycket eftersom att musikalrep är lika roligt. Det började med att vi skulle släpa upp alla dekorer + den rika dörren till aulan. Dekorerna är inte något vidare tunga, snarare väldigt otympliga! De är väldigt sköra (papper på en träram) och minsta lilla vindpust och pappret kan rivas itu. Not god! Vi har lagt ner många timmar på var och en av dessa dekorer och det vore en kattastrof om något gick sönder!
Dörren däremot är inte speciellt ömtålig, men väldigt tung! Grymt ostabil och troligtvis den tyngsta dörren i historien!

Men iallafall fick vi upp allting till slut! Då skulle montera ihop dekorerna så de kan stå upp. Det gick hyfsat snabbt.
Jag fick även prova både klänning och peruk när jag ska vara Marilyn Monroe. Tyckte att jag såg ganska rolig ut, men Fröken Dror påstod att jag såg söt ut. (Hon såg mig från en annan vinkel eller något).

Senare kom en gäng ur ensemblen och vi körde slut scenen med Fröken Dror som stand-in tvilling för Axel. Det blev även lite sång övningar med stämsång.


Marilyn Monroe = Chelinka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback