Spexfoto

...... Skrivet: 2009-04-11 | Klockan: 17:34:56
Jag och Matilda har ju som sagt umgåtts lite idag. När vi gick på stadens gator och pratade, så kom vi plötsligt in på ett ämne som senare ledde till diskutioner om spexfotot. (För er som inte har någon alls aning om vad det är, så är det ett kort man tar med sin klass (bara 9orna gör detta) för att ha som minne efter avslutningen. Då ska man klä sig lite knäppt, eller så knäppt det bara går).

Hur som helst så pratade vi lite om vad man kunda ha på sig. Matilda sa att hon kunde tänka sig att vara john lennon, medans jag inte kom på något alls.
Sen kom Abba på tal. "Coolt om man hade kommit som Abba, kunde man ju sjunga deras låtar osv."
VIlken idée! Det hade ju varit superkul att komma dit som Abba! Jag började nynna på några strofer av Dancing Queen och viftade lite på armarna för att skapa en illusion av dansande. Matilda gillade denna idéen också och kunde tänka sig att joina mitt Abba-tåg.

Men nu uppstod ett problem, vi fattades två, eller rättare sagt två män, för att bli en samlad grupp. Hmm... Tänkte vi. Jag skickade iväg ett litet sms till älsklingen som då befann sig på ett släktkalas. Visst ville han vara med. Bara en kvar. Vem skulle de lyckligt lottade bli?

Matilda började föra en dialog med sig själv.

Matilda1: Kom, du ska vara med i vår Abbagrupp!

Matilda2: (Desperat) Meh, jag vill hellre vara bamse!

Matilda1: (lite elakt) KOM NU!

Här började jag skratta som jag vet inte vad. Vart fick hon bamse ifrån? Ingen som vet...

Det var för att vi såg bamse glasögon på barnavdelninge på lindex, meddelar Matilda (mycket viktigt)

Kommentarer
Skrivet av: Matilda

Det var ju för de bamse solglasögonen vi såg! xD

...Skrivet: 2009-04-11 | Klockan: 19:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback