Föreläsningen

...... Skrivet: 2009-04-20 | Klockan: 15:47:06
Svaret på frågan om varför de delade upp det. Olika fakta.
Det handlade bara om någon 2minuters grej och eventuellt kanske lite de sättet föreläsaren pratade med de olika grupperna.

MIn åsikt: Föreläsaren var insatt i det han pratade om och kunde även skoja lite om ämnet. "Fick några konstiga blickar, när jag sa att jag var en 12årig flicka". Fick med mycket som man redan visste och även lite som man inte visste, t.ex. att bilddagboken och lunarstorm ägs av samma företag. Påminn mig någon om att ta bort min lunarstorm profil! Kort sammanfattat tyckte jag att det var en bra föreläsing.


Föreläsaren var en liten gubbe (som han upprepat kallat sig själv) på 43år. Han berättade kort om sig själv, bland annat att han har arbetat med unga väldigt länge och har nu ett eget förtag som heter Netscan.

Han berättade bland annat om hur skickliga dessa figurer kan vara som går in på bland annat chatsidor och sligrar sig in i mängden och kan vara nästintill omöjliga att hitta! Att dom kan skapa en falsk identitet och hålla kvar den i månader och lura den ena efter den andra att tro på honom/henne. Som Alexsandra-mannen som han även tog upp.
Han tog även upp att man helst ska akta sig för att lägga upp bilder på sig själv, eftersom att dessa kan hamna i porrindustrin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback