Musikal + minnen

...... Skrivet: 2009-05-03 | Klockan: 08:28:58
Vad gör hon inne vid den här ohyfsat tidiga timman? Undrar ni säkert.
Jo, återigen laddar jag över musikalbilder från kameran. Det har skjutits upp från förra repet av ren lathet, men nu blir det ett måste. Det är ju ett rep idag också.

Från 12.00 - 16.00 ska vi stå på scen i aulan, agera och sjunga. Förhoppningsvis ska allt finputsas också. Man känner stressen långsamt komma krypande, men jag tror faktiskt att vi kommer att klara detta hur bra som helst.
Hade faktiskt samma känsla om att replikerna inte satt veckan innan premiären, men när man väl kom ut på scen, så fanns dom där omedvetet! Då kände man sig övermäktigt.

Men denna gång har jag blivit tilldelad en något större roll (med samma namn som min förra, hmm?) med något fler repliker.
Om vi säger såhär. I Klassvis var jag med i scen  2 - 3 sen skulle jag inte komma in förrän i scen 11 igen. Men nu i Blodsbröder så är jag med i de 5 första scenerna och sedan kanske 2 sceners paus sedan ska jag in igen. Alltså får jag inte mycket tid spenderad bakom scenen, men det kan faktiskt vara bra. 
Under Klassvis var det många bakom scenen som satt och halvsov mellan scenerna och därav blev ingångarna i de olika scenerna konstiga. 

Själv var jag också lite seg ibland. Vid ett tillfälle så fick jag springa in utan headset, för att jag inte hittat den människan som skulle ge sitt till mig. 
Vid ett annat tillfälle så fick stackars Soran säga om samma replik ("ja, han är ett svin") minst 10 gånger innan vi kom in. Detta var inte för att vi inte hörde henne, utan för att där stod skolelever utanför och tyckte att det skulle vara så jäkla kul att förstöra lite. (Dom skrek, så vi kunde inte gå in)

Denna gången har jag för mig att vi inte har lika många in - och utgångar genom aula dörrarna, så det problemet lär ju inte finnas kvar. Det skulle väl vara ifall någon fick för sig att banka på dörren (som det tyligen alltid är någon som gör). Men förhoppningsvis har alla fått lite mer innanför pannbenet sedan förra föreställningen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback