Mina karaktärer

...... Skrivet: 2009-05-10 | Klockan: 17:50:59
Den första musikalen jag medverkade i hete klassvis. Den handlade om kärlek över gränserna, rikemansflickan som förälskade sig i den fattiga bohemen och om klassuppdelningar. Min karaktär hete Jenny, en bitchig och överdivig tjej med ett eget litet släptåg av underhuggare.

Det var verkligen roligt att spela Jenny.
Hon är min raka motsatts och är en sån person som jag själv skulle himla med ögonen  om hon öppnade munnen. Hon är den tjejen som inte har en aning om någonting men som ändå har lyckats att få de flesta att se upp till henne. Enligt henne var hon störst, bäst och vackrast.
Jenny kunde vara vidrigt elak mot de som kallade sig hennes "vänner" och alla runt om kring. Pojkvännen Fredrik t.ex. sågs oftast med hennes handväska i handen.

Detta är min andra musikal vid namn Blodsbröder. Den handlar om ett tvillingpar som skiljs åt vid födslen och växer upp i olika förhållanden. Efter 7år träffas de igen, helt ovetande om deras släktband och blir bästa kompisar och även blodsbröder. I denna musikal spelar jag Fru Lyons, den kvinnan som får en av tvillingarna (rättare sagt, stjäler). Hon plågas av hemligheten som hon bär på (att hon har stulit ett barn) vilket hon ibland omedvetet visar.
Hon är lite av en utmaning att spela, eftersom att hon hela tiden är på sin vakt och humöret svänger värre än något annat. Det är många känslor som man ska plocka fram och ha sådär precis syndligt under ytan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback