Det spårar ur

...... Skrivet: 2009-05-22 | Klockan: 19:07:20
Jag sitter och chattar med Matilda på msn. Det handlar om gifflar och spanska och andra skoluppgifter. Någon som vet vad giffel heter på spanska? Matilda gissade på giflos, medans jag gissade på el giffelo. 

Vi pratade om engelska redovisningen och vad vi hade skrivit om. Matilda tyckte att det var ganska självklart att jag hade valt att skriva om aparthide, eftersom att jag är ganska intresserad av människor och historia. Kanske ska jag bli politiker, sa jag. Ja, det kanske du ska, sa Matilda.

Det var då det spårade ur rejält. 

Chelinka säger:

Jag kanske ska bli politiker?


Matilda säger:

haha ja, bli du det


Chelinka säger:

Jag kommer stå där på ett podie och skrika "JAG HAR EN DRÖM!!"


Matilda säger:

varför just att du har en dröm? det känner jag igen


Chelinka säger:

Martin Luther King


Matilda säger:

jaha just det

gör du det'

då skriker jag "VADÅ CHELINKA? VADÅ?"


Chelinka säger:

Han var en mörkhyad man som kämpade för de svartas rättigheter i samhället ^^

Då svarar jag "EN DRÖM OM GRATIS GIFFLAR TILL ALLA!"


Matilda säger:

då säger jag och alexander "YAAAAY"


Chelinka säger:

Och då börjar det regna gifflar



Kort sagt, plugga inte på fastande mage, med ett grymt sug på gifflar.


Kommentarer
Skrivet av: matilda

hahaha XD

...Skrivet: 2009-05-22 | Klockan: 19:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback