Afrikaan

...... Skrivet: 2009-05-25 | Klockan: 18:49:23
Sitter och läser lite på Wikipedia om Apartheid. För att få minnet att vakna och se om jag har missat något.
Den här lilla människan då som har skrivit den här artikeln stavar lite roligt här och var.

Afrikaaner? Eh.. Afrikan heter det väl ändå, eller har jag missat något inom det svenska språket? Var gång den här människan skriver det här ordet är det alltid samma stavning "afrikaan". Eh, jaha.

Jag känner mig förvirrad om något.

afrikaanerkoalitionen, vad är det?



Matilda den lilla geeken var ju tvungen att visa sig lite duktig ;) "Afrikaan är ett språk och man kan även tilltala ett folkslag så"

Kommentarer
Skrivet av: Matilda

afrikaan är ett språk, han som skrev artikeln menar nog de personer som pratar afrikaan. (afrikaan är ett språk som påminner om hollänska och det pratas i sydafrika bland annat) haha där kände jag mig kunnig xD

...Skrivet: 2009-05-25 | Klockan: 19:12:56
Skrivet av: Matilda

skrev om det på so. xD

...Skrivet: 2009-05-25 | Klockan: 19:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback