Framtids tankar

...... Skrivet: 2009-07-10 | Klockan: 13:18:52

Jag sitter och dagdrömmer om min framtid. Tänker hur det ska bli på den här gymnasieskolan jag har haft turen att komma in på. Kommer jag bli nöjd med mitt val och kommer jag trivas? 


Jag har sökt media programmet.  Media är en del av alls vardagsliv i form av tidningar, tv, internet sidor, böcker och bilder. Går man i media programmet så kanske man kan sluta som exempelvis journalist, radiopratare, fotograf - vilket jag hoppas på att bli, webdesigner, med mera.

Skolan jag kommer att gå på i höst har alldeles ny utrustning som är speciellt till för dem som går på media programmet och lärarna har arbetat inom det område de undervisar i.  T.ex. att läraren som undervisar i fotografi är fotograf och så vidare.



Jag valde media programmet för att jag har alltid tyckt om att läsa och skriva egna små historier och nu på senare tid har jag även fått upp ögonen för fotografering. Så det verkade vara ett program som passade mig utmärkt.


Om jag kommer vara nöjd med mitt val är jag nästan 100% säker på, men om jag kommer att trivas är jag inte lika säker på. Visserligen är det så att nu så strävar alla eftersamma mål eftersom att vi har sökt samma program så vi kommer säkert ha mer gemensamt än vad jag hade med de i min förra klass. Men nu är det så att 65% av eleverna som läser media programmet är flickor! Ajajaj.
Flickor tycker inte om mig och jag har väldigt få kompisar av de kvinliga könet. Men förhoppningsvis så kommer allt att bli bra och jag har 3 underbara år framför mig med plugg.


Kommentarer
Skrivet av: Amanda

Självklart! Det är bara roligt =)

...Skrivet: 2009-07-10 | Klockan: 13:30:11
URL: http://amnnda.blogg.se/
Skrivet av: Randy

Spännande att läsa media =)

...Skrivet: 2009-07-10 | Klockan: 14:59:17
URL: http://www.randys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback