Lorden från gränden

...... Skrivet: 2009-07-15 | Klockan: 14:20:29
Dålig uppdatering = ingen ork och jobb.

Dessutom har jag inte haft något att skriva om. Det har inte funnits någon intressant att skriva om och sedan så har jag jobbat. Men igår så var jag, André, Erik, Matilda och Alice och såg Eva Rydberg. Var och såg den förra uppsättningen men den var inte alls lika bra/tilltalande som denna.

Storyn: En av Londons stora adelsfamiljer söker efter en förlorad arvinge. Dom hittar honom, i slummen. Han är vulgär, högljud och allt som är motsattsen mot en gentleman. Grevinnan insisterar på att få träna upp honom till en gentleman, medans hennes kusin(?) Sir John sätter emot detta.

Men det finns ett litet problem. Arvingen (William) har en flickvän från slummen - Sally.

Dom är uppöver öronen förälskade, men Grevinnan anser att Sally är allt annat än lämpad för att bli Williams fru och försöker därför att skilja dem åt, och låter sedan hennes dotter förföra William!

Hur ska detta gå?

Tyckte bättre om denna än om den som visades förra året. Det var mer humor och även om det inte fanns någon sådär traditonell kärlekshistoria, som brukar finnas med i en Rydberg produktion. Men den var se värd så det är någon jag rekomenderar att du går och ser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback