Jobbat :)

...... Skrivet: 2009-07-12 | Klockan: 14:58:13
Idag började jag jobba 8.30, vilket jag helt hade missat igår. Tur att min mamma sa något annars hade jag inte kommit till Ica förräns till 13.00, då jag trodde att jag började.

Det kan vara mycket bra med mammor!

Det var ganska segt att jobba idag. Det var inte alls mycket folk, men ändå fick jag ropa på hjälp några gånger. Det finns ju några som har lite svårt att ta sig fram så då kan det ju ta lite tid. Kan ju inte de hjälpa.
Dessutom så kom det en liten (eller liten och liten, han var ganska lång) gubbe som har fått en stroke någon gång för ett tag sen. Han är inte så jätteskadad av det, men han har lite grejer som gör att man märker det.

Idag bland annat hade han glömt sin PIN-kod till sitt bankkort. Vi testade 3 gånger innan jag skrev ut ett kvitto som han skulle skriva på istället. Sedan tog jag nästa kund och han gick ör att packa ihop sina varor. Märkte efter tio minuter att han fortfarande stod kvar. Tänkte att han nog väntade på någon han kände som stod i kön, men sedan trängde han sig i mellan när jag skulle ta betalt av en annan kund. "Ursäkta," sa han. "jag har stroke".

Som jag tolkade det så försökte han be om ursäkt för att han inte kom ihåg sin kod! Sedan log han stort och gick ut ur affären. En väldigt söt gubbe det där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback